Saturday 1 October 2011

antara cinta dan dosa?

oke lah tipu lah kalau ade orang cakap kat kite yang dia oke jer if takde teman hidup..korang boleh la nak booo orang tuh hehehe..mesti dalam benak fikiran dia terfikir jugak pasal neh..and then aku tidak terkecuali..pernah jugak rasa macam best nye if ade orang yang sayang aku..ade ke? hahaa...

ade orang bijak pandai cakap aka orang tua tua cakap percintaan bermula dari orang perempuan if dia dah terbuka hati untuk terima lelaki tuh so terciptalah word melayan...common boys ! korang ingat kite saje saje ke nak layan korang kalau kite xde hati kat korang..

mungkin hati aku tak terbuka sebab aku tak nak bercinta lama..bimbang dosa bertambah tambah/bimbang hilang manisnya...dosa tak cukup sembahyang/dosa berpakaian/dosa buat ketupat aishh banyaknya dosa..and at least dosa aku dengan boyfriend tak de...ade pros and cons dia bercinta sebenarnya..tapi disini aku nak tegaskan if bercinta jangan ikutkan perasaan hati...guna akal/guna agama...

tak salah bercinta asal tahu menjaga batas batasnya !
contoh " tak nak pegang pegang  ,duduk renggang renggang " kan bagus..so tak de lah berkurang manis nya if dah kahwin..neh kahwin ke tak dah tak de rasa ape..sama je..:P

tak salah bercinta andai bercinta boleh dekatkan diri kite dengan pencipta kite !
contoh "pukul 6 pagi boyfriend telefon kejutkan kite supaya bangun solat subuh..kan sweet tu..nampak kepimpinan dia kan kan? " neh baru boleh jadi suami mithali hehe

konklusinya..tak salah andai bercinta boleh merubah kite kepada orang yang lebih bagus/lebih baik :)

and then
salah ! bile cinta hanya kerana nafsu semata mata..bukan untuk memimpin perempuan tetapi membinasakan perempuan..its just wrong !

salah ! bile bercinta serahkan segala galanya..sanggup berkorban untuk boyfriend..no it just wrong !

p/s: all the best to you..choose the best one ! someone that can make you become a better person :)

No comments:

Post a Comment