Tuesday 21 June 2011

how to take care of your laptop ..:P

this entry for new user laptop hehe..yang xnew pon boleh try tips kat bawah neh.even aku sendiri pon bukan new user laptop lagi dah and then laptop pon dah nazak dah.. sebab owner dia 'terlampau jaga'..hee :)) kenape aku kate nazak sebab banyak kot yang rosak..bateri dah 'kong',keyboard dah xleh guna,charger dah rosak ari tu kejap, tapi naseb baek anak sedara aku boleh baiki..hee :)) oke la kan selagi aku tekan butang on laptop neh on lagi..and then lagipon  aku dah guna laptop neh since 2006 lagi..oke la kan ?? sedapkan hati..:))


lawa x cover laptop aku ?? :))

dah..hancuss !!!!!

 charger yang dah di repair :))

these are tips to take care of your laptop supaya xjadi macam yang kat atas tuh..ntah laptop sape la..:p

Keep liquids away from your laptop 

xyah la nak minum minum sambil buat assignment..ek eleh pandai pandai aku nak nasihat orang padahal time aku buat assignment kejap buat air milo,,kejap buat air teh..haha..

Having an available antivirus software would help

letak la antivirus supaya laptop korang tidak dimasuki virus trojan ,autorun dan lain lain lagi even laptop aku pon xde antivirus..baek kan aku ?bagi nasihat kat orang tapi diri sendiri xpraktik pon..:P

Keep food away from your laptop

tips neh sebenarnye aku konfius nak letak ke xnak letak..sebab biasa nye kat laptop aku penuh dengan junkfood..kui2..but korang xyah la tiru macam aku kalau sayang laptop korang..sebab takut nanti bile tengah sedap makan,,makanan tuh masuk kat celah celah keyboard.

Always have clean hands when using your laptop  

cuci tangan tuh..aishh pengotor betol  !

Protect the LCD display monitor. 

pastikan bile nak tutup laptop tuh..xde broadband or pendrive atas keyboard.dah setel !

Don't leave your laptop in a car

 xyah la nak letak laptop dalam kereta..xselamat lagsung kot.:P

Look into getting a laptop bag 

guna la laptop bag untuk protect laptop korang dari geseran,hentakan dan lain lain

Try and keep the laptop on a flat surface

kalau nak guna laptop,letak laptop neh kat tempat tempat yang flat ye.jangan letak kat tempat berbatu bata.merepek sudah....huu

Don't use your laptop on the bed

style neh mesti korang guna kan bile dah sakit pinggang..kan kan ?actually xelok sebenarnyer sebab nanti kipas kat laptop kite akan absorb habuk habuk yang ade kat katil kite.so jangan amal sangat guna laptop kat atas katil.

p/s: selamat beramal ! :P

No comments:

Post a Comment