Tuesday 11 October 2011

a day at GENTING HIGHLANDS

tak mau citer panjang just nak share tips je

1. bawak bekal makanan siap siap ! makanan kat atas tuh mahal kot..maggi yang dalam cup pon dah 4 hengget..gilo !

2.sape sape yang nak naik cable car untuk naik ke genting highland..syabas ! anda berani termasuk lah aku...but tak de la berani sangat sebab aku ingat cable car tu pendek je rupa rupanye 3.4 km..gilo ! dalam hati aku dah fikir yang bukan bukan dah :) cable car kat genting adalah yang terpanjang di asia tenggara dan terlaju di dunia..awesome kan?

3.bawa baju sejuk! jangan jadi macam aku..ingat genting tak sejuk sangat..nah ambik ! terpaksa pakai baju sejuk orang lain yang besar gedabak :(  dah ta hemsem dah saya !

4.if anda rasa anda tidak mempunyai hati yang kental ala ala tentera..tak payah nak gatal macam aku nak masuk outdoor...bayar rm 46 dan main 2,3 game je..aku  naik kapal,naik cup,naik gajah,rumah hantu and naik yang aiskrim tuh..game taraf budak budak je..hahaha..tapi yang kapal tu tak la..mencabar tau naik kapal :P

5.mostly kat genting ramai orang cina yang pergi..dan melayu yang gatal gatal..ingat aku ape ! aku perempuan yang berdaulat laa...gilo !

6.pakai kasut yang flat.. tak payah gatal nak pakai high heels okay!

7.oh ye ! cable car tu bayar 5 hengget per person untuk 1 way je...kalau 2 way ,10 hengget ! pandai kan aku..xguna kalkulator pon..korang boleh?pastu tak leh naik cable car tu macam 1 bas..just max : 8 person je

8.tak payah la nak beli gambar yang diorang ambik time dalam cable car or mane mane..mahal  gilo! tak berbaloi..baik beli makanan banyak banyak..kenyang perut hati senang..lalalala..gambar yang dia ambik masa kitorang naik cable car tu dia nak jual 35 hengget...memang tak laa...cuci gambar kat kamera kitorang pon dah klas gitu :p


p/s: peace !

No comments:

Post a Comment