Wednesday, 20 July 2011

salah ibu mengandungkah?

kenapa perlu ada berita berita yang begitu tidak boleh diterima akal..ZINA,ARAK,JUDI,DERHAKA...mane iman kamu wahai manusia yang berbin dan berbinti..mane malu kite yang merupakan sebahagian daripada iman,mane mane ???tidakkah kamu tahu bahawa kite akan kembali kepadaNYA..

ingatlah mati kerana mati itu pasti bagi setiap yang bernyawa..terkadang aku juga terleka dengan duniawi yang penuh dengan keseronokan yang bersifat sementara...tapi..mujur ada ibu bapa yang tak lekang/jemu menasihati anak anak nya. mak lah yang paling banyak bebelan/nasihat/pesanan/pertanyaan walau terkadang rimas/letih/jemu mendengar/menjawab nye....tapi bila usia meningkat dewasa terasalah semua bebelan/nasihat/pesanan/pertanyaannye adalah untuk kebaikan kita semata mata 

antaranyer......

dah solat belum ??
jangan keluar sorang sorang kat shah alam/kl .bahaya ! 
jaga diri elok elok !
jangan bawak motor laju laju
bawak motor dekat dekat dengan U je..
baca quran tak ?
kalau lelaki nak ringan2..lelaki tuh bukan nye lelaki baik baik
dah makan belom?
pakailah baju elok elok ckit !
jangan study lewat lewat malam sangat..buat yang termampu (xleh terima)

dan banyak lagi..........

but aku nak highlightkan kat sini

memang ! institusi kekeluargaan yang harmoni memainkan peranan penting

memang ! manusia perlu saling ingat mengingati

memang ! manusia yang bergelar Islam perlu jaga solat/ baca al quran kerana inilah pembentuk akhlak kite

memang ! media/artis mempengaruhi kite

p/s: aku juga hamba Allah yang tidak lepas dari melakukan dosa

2 comments:

  1. macam tu laa zmn skrang...
    maksiat merata-rata tnpa mengira bangsa + agama...
    only God knows what will happen later...
    God bless !

    ReplyDelete
  2. semoga kita dijauhkan dengan benda2 yang tak baik...:)

    ReplyDelete